01.04.2007

Experience

31.03.07

A beautiful day, very mild and sunny, more like a day in May than late March. A lot of people are taking their spates out to start garden work, to turn the soil and prepare for the planting season. I spent an enjoyable hour in my garden but when going in for a cup of tea I found that there was no water running...A telephone call to neighbours confirmed that there was a burst which caused the whole parish of Uig to run dry for several hours. It took more than 6 hours until water was back here, so there was not only no teas but also a very restricted dinner consisting mainly of sandwiches... It effected my gardening insofar as I had to slip on -unloved- gloves as there was no water to clean your hands. Well, I am used and prepared for powercuts here but never in all these years was I short of water ( I suppose I will have to store now a few bottles of Highland spring water for future shortages...) You never realize the value of such basics as water and electricity until you run out of them..

Ein herrlicher Tag mild und sonnig, eher Mai als Ende März, bestens geeignet um den Spaten herauszuholen und die Erde für die Pflanzsaison vorzubereiten. Als ich nach einer Stunde Gartenarbeit ins Haus zurückging, um mir eine Tasse Tee zu zubereiten, kam kein Tropfen Wasser aus der Leitung. Nach der ersten Aufregung erfuhr ich per Telefon , dass ein Rohrbruch ganz Uig stundenlang trockenlegte. Für mich dauerte es mehr als 6 Stunden bis das Wasser wieder sprudelte und bedeutete nicht nur kein Tee sondern auch nur belegte Brote als Essen...Für meine Gartenarbeit bedeutete es, dass ich Handschuhe anziehen musste, denn es gab ja kein Wasser um die Hände zu waschen.

Ich bin Stromausfälle hier gewohnt, aber Wasser ist bisher noch nicht ausgefallen. Man erkennt den Wert von Strom und Wasser erst, wenn sie ausfallen. Ich werde wohl einige Flaschen mit Wasser für das Nötigste vorrätig halten müssen...

Keine Kommentare: