22.04.2007

A gloomy day



22.04.07

Cliff Beach is my favourite beach and watching the sea never tires me.
The change of colours and the sound of the breaking waves is always fascinating. I am missing the sheep which were scattered on the common grazing above the beach until yesterday when they were shifted to the crofts nearer to the village. Lambing will be in full swing soon.
On my way to the beach I visited the old graveyard overlooking the bay. The weathered gravestones can tell you many stories of brave sailors sailing around the world, of young women who died in childbed, of children who died in infancy and a of few who lived to a good old age.

Cliff Beach ist mein Lieblingsstrand. Das Meer zu beobachten ermüdet mich nie. Der Wechsel der Farben und der Klang der Wellen faszinieren mich immer wieder. Ich vermisse die Schafe, die auf den Hügeln über dem Strand grasten. Seit gestern sind sie in Nähe der Häuser, denn die Lammzeit steht unmittelbar bevor.
Auf meinem Weg zum Strand besuchte ich den alten Friedhof, dessen verwitterte Grabsteine viele Geschichten erzählen können, von tapferen Seeleuten, Frauen, die im Wochenbett starben, Kindern die eines frühen Todes erliegen und Männer und Frauen, die mit einem langen Leben gesegnet waren.

Keine Kommentare: